Na zářijovém jednání zastupitelstva města bylo jako obvykle schvalováno rozpočtové opatření – pravidelná aktualizace rozpočtu města během roku. Nově do něj vedení města zařadilo projekt opravy parkovacího pruhu v ulici Smetanova.  Zastupitelé spolku PRO Úvaly navrhli, aby město raději místo této akce peníze využilo pro projektovou přípravu, nebo vytvoření rezervy na neustále slibovanou a odkládanou opravu hliněných ulic na Úvaláku i jinde. Ty ulice, které si, narozdíl od parkoviště, samo vedení města zařadilo do zásobníku prioritních projektů pro roky 2020-2024. Ale náš návrh nebyl přijat.

Pás podél vozovky v ulici Smetanova si určitě zaslouží kultivaci. Nicméně je to priorita? Na druhé straně ulice je nový a pěkný chodník a celá ulice má nový povrch z dob rekonstrukce železničního koridoru.  Město tak bude dodělávat hezká parkovací místa tam, kde nejčastěji parkují dojíždějící do Prahy. A přitom za několik měsíců chce tato místa zařadit do zóny omezeného stání, aby tam dojíždějící neparkovali.

A ani starostou použitý argument: „Jeden milion na blátěné ulice nestačí“ nebereme. S takovým přístupem se budou opravy těchto ulic odsouvat stále dál a dál. Na přístupu opozice (PRO Úvaly, ČSSD a TOP09) a koalice (Otevřené Úvaly a ODS) je tak vidět markantní rozdíl v prioritách.

Deklarace vedení města o tom, že zpevnění „bahnitých“ ulic je jednou z nejdůležitějších investic do roku 2024, tak vůbec neodpovídá jeho činům.

Jan Černý a Jaromír Gloc PRO Úvaly